Εξετάσεις 2018: ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΜΑΘΗΤΕΣ

 

Εξεταστική: Η πιο ευχάριστη και ανταποδοτική περίοδος όλων των μαθητών για την δουλειά των προηγούμενων ετών και το βήμα παραπάνω για να πλησιάσουν τα όνειρά τους. Αντί για ευχάριστη, όμως, έχει καταλήξει να είναι η πιο αγχωτική, στρεσογόνα  και γεμάτη «στομαχόπονους» και πονοκέφαλους περίοδος της ζωής ενός μαθητή.

Ηρεμία. Όσο κι αν νιώθεις ότι αν δεν γράψεις καλά η ζωή σου τελείωσε και η λέξη αποτυχία θα σε κυνηγάει, πίστεψέ με τα πράγματα είναι ακριβώς το ανάποδο. Πολλοί επιτυχημένοι άνθρωποι πέρασαν πρώτα από αρκετές αποτυχίες που δεν στάθηκαν ικανές να τους σταματήσουν. Οπότε σκέψου ότι ο,τι και αν γίνει εσύ είσαι αποφασισμένος να κυνηγήσεις το όνειρό σου ή να βρεις τις εναλλακτικές σου.

Επιπτώσεις του άγχους

Λόγω του υπερβολικού άγχους του δικού σου αλλά και των γονιών σου, το οποίο γνωρίζω οτι εισπράττεις και βιώνεις σε πολλαπλάσιο βαθμό, μειώνει τις επιδόσεις σου ακόμη κι αν είσαι άριστα μελετημένος. Σε εμποδίζει στην προσπάθεια σου να συγκεντρωθείς και μπορεί να δημιουργήσει ακόμη και υπερένταση, κατάθλιψη, διαταραχές στον ύπνο και στην όρεξη για φαγητό.

Πώς θα το διώξεις

Ο καλός ύπνος είναι απαραίτητος ακόμη κι αν οι υποχρεώσεις σου είναι πολλές σε αυτή την απαιτητική περίοδο. Σε γενικές γραμμές καλό είναι να κοιμάσαι τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα.

 Όσον αφορά τον τρόπο μελέτης είναι σημαντικό να ακολουθείς ένα πρόγραμμα, που να είναι μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων σου. Μία έξυπνη πρακτική είναι να κάνεις τακτικά διαλείμματα από το διάβασμα γιατί είναι χρήσιμα στην προσπάθεια που καταβάλλεις, αφού σε ξεκουράζουν σωματικά και διανοητικά. Βοηθάει επίσης την απόδοσή σου το να έχεις ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων, πέρα από το διάβασμα. Ένας περίπατος σε ένα ωραίο μέρος μόνος ή με μία καλή παρέα, λίγο τηλεόραση, κάποιο χόμπι, όπως ένα είδος σωματικής άσκησης, που σου αρέσει. Μπορείς να βρεις επίσης κάποιες τεχνικές χαλάρωσης (ναι μέχρι γιόγκα μπορείς να κάνεις) ή να ακούσεις λίγη μουσική.

Το σημαντικότερο όλων όμως είναι να πιστεύεις στον εαυτό σου και να διατηρείς πάντα μέσα σου ένα κλίμα αισιοδοξίας και θετικής σκέψης. Love Yourself Dear!!

Πώς να αντιμετωπίσουν το άγχος οι γονείς

Αυτή την περίοδο εσείς οι γονείς μπορεί να έχετε περισσότερο άγχος και το μεταδίδετε, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζεται το άγχος των παιδιών, να χάνουν τον ύπνο και την ηρεμία τους και να πιέζονται ακόμη περισσότερο. 

Αντί να τους πιέσετε για την μελέτη καλύτερα αυτή την περίοδο περιοριστείτε στο να ακούτε κυρίως τους προβληματισμούς και τις έννοιες τους δείχνοντάς τους ότι τα καταλαβαίνετε και ότι έχουν κάπου να ακουμπήσουν. Θα νιώσουν ακόμη πιο ασφαλής αν καταλάβουν ότι θα έχουν την στήριξή σας ανεξαρτήτως αποτελέσματος και αυτό θα τα χαλαρώσει και θα αποδώσουν πολύ καλύτερα.

Δεν ήρθε το τέλος του κόσμου

Παρόλο που οι εξετάσεις είναι μια καθοριστική στιγμή για το μέλλον ενός μαθητή ωστόσο η ουσία είναι ότι υπάρχουν κι άλλες επιλογές.  Οι εξετάσεις είναι πράγματι μία καθοριστική φάση στη ζωή των παιδιών. Ας μην ξεχνάμε όμως την ουσία, η οποία είναι ότι θα κάνει το παιδί ό, τι μπορεί για να επιτύχει και αν δεν πετύχει θα δει τότε τι άλλες επιλογές έχει. Δε χρειάζεται ο μαθητής να αγχώνεται ή να πάθει κατάθλιψη προκαταβολικά, φοβούμενος μία πιθανή αποτυχία. Σήμερα υπάρχουν πάρα πολλοί διέξοδοι. Δεν είναι η επιτυχία στις εξετάσεις ο μόνος δρόμος για την επαγγελματική αποκατάσταση και την επιτυχία. Βέβαια από την άλλη πλευρά δεν είναι και λόγος αυτός για να μειωθεί το κίνητρο του μαθητή. Με λίγα λόγια: ο μαθητής θα δώσει τον καλύτερο εαυτό του στις εξετάσεις και από εκεί και πέρα υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές, που μπορεί να σκεφτεί, σε περίπτωση που τα αποτελέσματα δε θα είναι ικανοποιητικά. Το σίγουρο -και αυτό που χρειάζεται να έχουν γονείς και μαθητές στο μυαλό τους- είναι ότι μία πιθανή αποτυχία στις εξετάσεις δε σημαίνει ότι ήρθε το τέλος του κόσμου.

Ο κόσμος είναι μπροστά σας για να τον κατακτήσετε με τις ξεχωριστές σας ικανότητες! Πιστεύουμε σε εσάς γιατί είστε το μέλλον που θα δημιουργήσετε!

Καλή επιτυχία!

 

 

Rate this item
(0 votes)

Facebook Fanpage

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η εφημερίδα δημοσιεύει άρθρα συνεργατών και αναγνωστών, τα οποία δημοσιεύονται με ευθύνη του συντάκτη του άρθρου κάθε φορά, και δεν σημαίνει απαραίτητα ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές.
 
Για την δημοσίευση άρθρου, Δελτίου Τύπου, ενημέρωσης, παραπόνου κλπ. επικοινωνήστε με έναν από τους παρακάτω τρόπους: 
Τηλ.: 2103009878
Κιν.: 6947916568 
Viber: 6947916568
Κύλιση στην Αρχή